löprunda igen :) hårfärgning, Rom, resa?

Halloj! den härliga vårsolen lockade mig ut i naturen :)

Löpning
Tänkte ta en promenadrunda, men kände att solen inte värmde nog och promenad var tråkigt så blev en riktig löprunda istället :)
var jätteskönt att springa idag!

dock måste jag ha kollat fel på vilken tid jag började, för när jag räkna ut medelhastighet blev de 12,34km/h
och jag promenerade ju ändå en bit innan jag kom på att jag skulle springa :P..
Bild på rundan kommer nedan! :)

Hårfärgning
Ikväll ska jag och daniel äta middag hos mamma och pappa :)
sedan blir det hårfärgning, mamma ska färga bort utväxten, och jag funderar på lite mer slingor om mamma orkar fixa de ;D

Latino Basic
imorgon ska jag byta ut simningen mot "latino basic". Någon dans liknande Zumba.
Mamma har varit på det två gånger och nu tänkte jag hänga på :) det kan nog bli jättekul, och det är bra träning :D

Sola, utomlands?

Nu blir det nog sola på balkongen, trots att man inte blir brun genom glasrutan, skönt är de ju iaf :) Funderar på att boka någon resa utomland, men det är svårt att hitta rätt i den stora internetdjungeln av resemål.
Vill åka till ett ställe där det finns mycket aktiviteter såsom dykning, vandringar, bad och sol, shopping, kanske någon sorts träning osv.. Någon som har något förslag på var man kan åka då?
dessutom är man ju inte gjord av pengar så en resa får ju inte kosta en förmögenhet..

Rom
Ja, juste, har ju varit i Rom.
Vi bodde på ett kloster 2 nätter med konfirmanderna, där var det jättekallt och regn.
Kollade på collosseum och st peters kyrkan, även regn då men det var häftigt att se.
3e natten bodde vi på ett hotell i stan, där vi hade något som lät som en nattklubb vägg i vägg. :P
Vi shoppade, och skrek av lycka då vi lyckades hitta butiken Zara, som vi även haft här i sundsvall. Dessförinnan hade vi endast hittat konstiga plagg som ingen av oss ville bära.
vi såg spanska trappan, åt italiensk glass och pizza! Kvällen erbjöd Fontana Di Trevi! Mycket fin fontän :)
Resan med RYANAIR var inte till belåtenhet, skakigt, is på insidan av väggarna samt någon sorts "fanfar" som spelades upp då vi kom fram, ungefär som " jippieee, vi lyckades med flygningen!"..
flygvärdinnorna såg ofräscha ut, kunde knappt engelska och stolarna var obekväma :P..
bara så ni vet, flyg INTE med ryan air. jag kommer inte att göra det igen.

regnet och kylan gjorde resan långsam och faktiskt lite jobbig, men när vi väl var i stan och det blev sol kändes det ganska kul :)

rundan:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0